Mindazon túl, amit már az előző részben (Krízishelyzetben I. ) kifejtettem, most további gyakorlati segítséget szeretnék nektek adni, ami jól jöhet krízishelyzetben, ha épp nem tudjuk merre van az előre.

1.Krízishelyzetben azonnal alkalmazható technika a test fizika előnyeit kihasználva

a.légzés

Nagyanyáink mondták mindig, ha nagy baj ért, mielőtt bármit cselekednél, VÉGY HÁROM NAGY LEVEGŐT! Nos, nem tudom, hogy ez a tudás, honnan származik, de valamit sejthettek arról, hogy hogyan is működik a test kémiája és fizikája együtt, hogyan hatnak a testre a külső ingerek, illetve hogyan tudunk belső érzéseinkre fizikálisan visszahatni. Azért lehetséges ez, mert egyik sem működhet a másik nélkül.

Egy idegesebb élethelyzetben próbáljuk ki a következőt:

Amilyen mélyre csak tudjuk, érzetben hasba szívjuk le a levegőt, majd ahogy ott telítődik felfelé jövet töltsük meg a mellkast is levegővel, majd rövid benntartás után lassan hosszan engedjük ki a levegőt, amilyen hosszan csak tudjuk, majd másodszor is engedjük be a levegőt. Szándékosan írom, hogy engedjük be és ne szívjuk, mert a hangsúly nem a levegő beszívásán, hanem a hosszú kiengedésen kell, hogy legyen. Hogy miért? Mert minden egyes belégzésnél megfeszülnek a szervezet izmai, kilégzésnél pedig elernyednek. Ezért van az, hogy idegesség esetén felgyorsul a légzés, mert gyakrabban kezdünk el belélegezni, alvás előtt pedig épp az ellenkezője történik, egyre hosszabodnak a kilégzések. És ez az az állapot, amihez szeretnénk közelíteni, mikor nyugalomra van szükségünk feszültség helyett. Tehát akármennyire is közhelyesnek tűnik a feladat, mindössze arről van szó, hogy erős idegesség fellépésekor nagy szolgálatot tehet nekünk ez az ősi tudás, amit indiában és a jógában teljes jóga légzésnek neveznek és évezredek óta tanítják és használják az emberek. (Ezt is kipróbálhatjuk, itt annyi a különbség, hogy az egész légzést megpróbáljuk lelassítani olyan módon, hogy a levegő mélyre való benegedése ugyanannyi ideig tart, mint a benntartás, majd a kiengedés. Legyen mondjuk 5 számolásra levegő beengedése, 5 számolásig benntartás, 5 számolásra kiengedés. 5X)

b. testtartás

Idegesség, izgalom, szorongás, félelem esetén, testünk öntudattlanul azonosul belső érzésünkkel és felveszi annak külső formáját: előregörbülő hát, lógó fej, befelé forduló kezek, összefelé forduló lábfej, vagy összefont lábak, kezek. Ilyenkor nagy nehezünkre eshet és kényelmetlen lehet a következő egyszerű feladat, de végrehajtása megéri, mert ezek a fizikális hatások visszafelé is hatnak, akár csak a légzés. (Nem beszélve arról, hogy az egyenes tartás több helyet biztosít a létfontosságú szervek működéséhez, amik így kétségtelenül jobban tudnak működni, a fizikai rosszul lét érzése sokszor indulhat nem megfelelő testtartásból is, mert nem jut elég levegő a tüdőbe és így megfelelő mennyiségű oxigén egyéb létfontosságú szerveknek, agynak,stb. az emésztőrendszerről nem is beszélve, aminek egészséges működéséhez szintén nem előnyös, ha összevannak préselve egész nap.)

Ha eddig görnyedten ültünk, álltunk, jártunk, most húzzuk ki magunkat, úgy, mintha a fejtetőnknél fogva tartana valaki fenn minket, nyújtsuk meg a gerincet felfelé, lefelé egyaránt. Vállakat húzzuk hátra, tárjuk ki a mellkast, vegyünk mély levegőt és ahogy a levegőt kiengedjük, engedjük le a vállakat. Érdemes itt is figyelni arra, hogy a testhelyzet változtatásokat kilégzésekkel fejezzük be, így nyugszik meg az izom az új helyén.Ha azon kaptuk magunkat, hogy eddig lógó fejjel közlekedtünk az utcán, a földet bámulva, most emeljük fel tekintetünket magunk elé, vagy akár még feljebb és nézzünk körül ebben a magasságban is. Ha eddig összegörnyedten ültünk a széken kezeinket lábainkat összefonva, most akaratlagosan próbáljuk meg őket szét választani és játszunk el a gondolattal, hogy hogyan ülnénk most itt, ha teljesen biztosak lennénk a dolgunkban. Eleinte nagyon nehezünkre fog esni felvenni ezt az elképzelt pozíciót, mert a belső énünk ellenkezik vele, de ha egy kicsit benne maradunk rövidesen érezni fogjuk, hogy a biztonság belül is elkezd szétáradni bennünk. Ez egy nagyon egyszerű meghanizmus a testre való fizikai visszahatással, nincs benne semmi hókuszpókusz, próbáljátok ki bármilyen élethelyzetben!

Pl. Nem érzed magad elég magabiztosnak egy vizsga előtt? Próbáld ki az iménti gyakorlatot, játszd el, hogy járnál, ülnél le, állnál a vizsgabizottság előtt, ha tökéletesen biztos lennél a dolgodban. Majd kicsit vonulj el, és próbáld meg játékból felvenni ezeket a pozíciókat, meglátod nem csak jókedved lesz tőle,- és ez a játék már önmagában is oldja a feszültségedet-, de fizikailag segít is kiváltani a magabiztossság érzését. 

c. mozogj, indítsd be a pangó energiákat

Számomra minden mozgásforma közül a tánc és a jóga az a kettő, ami nekem könnyedén segít beindítani a szervezetemben a pangó energiákat, oldani a blokkokat. Neked lehet, hogy a mozgás más formája az, ami örömet okoz és számodra jobban beválik, a lényeg, ha még nem tudod, mi töltene el elégedetséggel, próbálj ki minél több mozgásformát, hogy kiderüljön, mitől érzed magad leginkább kiegyensúlyozottnak. Egy biztos, a lényeg, hogy mindenféle mozgásforma, -legyen az saját magad által felfedezett , kedvelt mozdulatsorok is akár- endorfin (boldogsághormonnak is nevezik) termelő hatással bír, ami már röviddel a mozgás befejezése után érezteti pozitív hatását.

 

2. Érzelmi blokkok, energiák feloldása

Életünkben sok helyen blokkolódhat az energia, ezek oldására már rengeteg szakember áll a rendelkezésünkre, hogy kiderítsék, hol és miért jöttek létre ezeke azenegiablokkok mind fizikális, mind érzelmi, lelki értelemben. Van viszont valami, amit mindenki otthon is elvégezhet és, ha ezt őszintén képes megtenni, akkor nagy valószínűséggel nagy energiák szabadulhatnak fel az illető életében.

Bocsáss meg! A megéletlen, bedobozolt düh, bosszú, félténység, irigység, mind-mind rengeteg energiát blokkolnak bennünk, ráadásul pont azokat a kreatív energiákat, amit előrelépésünk érdkében használnunk kellene, ami megoldhatná helyzetünket, még ha nem is látjuk most pontosan, hogy mit kellene tennünk.

a. Bocsáss meg magadnak, minden olyan dologért, amiért valaha magadat hibáztattad. Lásd be, hogy ember vagy és hibázhatsz, és senki, aki körülötted él nem tökéletes, még ha egyesek szeretnék is elhitetni veled, hogy ők egyben vagy másban tökéletesebbek, mint te. Ilyen nincs! És ne csak a felnőttkori önmagadnak, de gondolatban látogass el, ahhoz a pici lányhoz, vagy fiúhoz, aki te voltál egykor és vágyott arra, hogy szép élete legyen, aki álmodott arról, hogy majd mit hogyan fog csinálni ebben az életben. Menj oda hozzá, öleld át, előre bocsáss meg neki minden kis hibás lépéséért, mikor önmagát gátolta a vágyai beteljesedésében és mondd el neki, hogy nem felejtetted el, és ígérd meg neki, hogy nem adod fel és segítesz neki, hogy az álmai valóra váljanak.

b.Bocsáss meg szüleidnek! Bármiben vétettek is ellened, ha úgy érzed, hogy ők tehetnek arról, hogy az élet bizonyos területein nem sikerül jól teljesítened, vagy teljesíthetetlen célokat tűzöl ki magad elé, most bocsáss meg nekik, lásd meg bennük is azt a vágyakozó kisfiút és kislányt, aki csak boldog akart lenni, és vedd észre, hogy minden hibás lépésük abból a fájdalomból történhetett, hogy nem tudtak időben megbocsájtani önmaguknak.

c. Most pedig nincs más hátra, mint felszámolni minden negatív érzést, különös tekintettel azokra, amik egy vagy több egyénre volnatkoznak, akármilyen messzire is kelljen visszanyúlni a múltadba, légy nagy lelkű és old fel ezeket az érzéseket, lásd meg felebarátodban az esendő embert, akit ugyanaz a cél hajtott valamikor, mint téged, és ha vétett is ellened, az saját boldogtalanságából fakadt, ezért neki lenne szüksége leginkább segítségre és szeretetre! Ne hibáztasd.

Ha ezen sikerül keresztül vinned magad, gondolatban visszautazni a múltba és megbocsájtani másoknak és elsősorban önmagadnak, meglátod hatalmas energiák fognak felszabadulni benned! Amit most érzel, ez maga a szeretet! És ez az-az energia, ami ezt az egész világot működteti, és fenntartja.

Ezt csak az értheti, aki már átélte a létezés valódi lényegét és örömét, mint a valaha kapott legnagyobb ajándékot. Sokaknak sajnos nagyon sokat kell szenvedniük vagy halálközeli élményeken kell átesniük ahhoz, hogy értékelni tudják a legegyszerűbb csodát, ,magát az életet,  a szeretet végtelen erejét, ami tényleg bármire képes. Pozitív értelemben is bármit el lehet érni vele és sajnos, ha ugyanez a mérhetetlen erővel rendelkező energia blokkolva van, szintén bármire képes negatív értelemben.

Fontos megértenünk, hogy itt nem két egymásnak ellentmondó, ellenfeszülő energiáról van szó, hanem EGY, ugyanazon lényegből fakadó, ömlő energiának, aminek, ha gátat állítunk egy darabig csak feszít bennünket, majd egyszer csak áttöri a gátat és akkor féktelen pusztításra képes, kivéve, ha önként tégláról-téglára le nem bontjuk ezt a gátat és mederbe nem tereljük, hogy hatalmas erejét felhasználva bármire képesek legyünk még ebben az életben.

  A következő részre további apró trükköket tartogatok a számodra, ami segíthet, hogy jól induljon a napod akármilyen rossz napokon vagy is túl, ma ma van!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lelekmelengeto.blog.hu/api/trackback/id/tr812454229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.